Besjæl dit brand og produkt

Dette foredrag handler om, hvordan mennesker får lyst til dét, du gerne vil give dem.

Jeg er ikke den eneste, der er så evig træt af virksomheder, der kun taler om sig selv. Glem alt om de gamle ammestuehistorier om, at mennesker er ”rationelle dyr”. Hvis du ikke kan skabe en plads i markedet, der kan føles, har dit brand ingen fremtid. Af alle værdier er de modtagervendte nemlig de største, og det betyder også, at du ikke kan overleve på, hvad du gør, hvor stor og god du er, eller hvad du koster (fordi andre bare kan sætte prisen ned). I virkeligheden er noget kun værdifuldt, hvis du siger, hvad det betyder – og på en måde, så det kan mærkes.

Svært? Umuligt? Formålsløst? Overhovedet ikke. Sådan ser det bare ud, når man selv sidder midt i det hele. Kunsten er at se verden fra modtagerens og kundens synspunkt. Og i virkeligheden findes der i hver lille puslespilsbrik af det flow, der samlet bliver til dit brand, et lille stykke guld. Det kan betale sig at tage en rejse gennem historien, leverandørerne, produktionen, kvaliteten, distributionen, salget, oplevelsen, området og målgruppen med helt friske øjne. Så vil det sande løfte ved dit brand nemlig træde frem- og kunne gøre en forskel.

Jeg vil vise, hvad det vil sige at skabe lyst, energi og differentiering, hvad en modtagervendt fordel er, hvordan den kan bruges, hvad du siger, og hvad du tror, du siger. Her inddrager jeg jeres produkts offentlige profil og brand i en indbygget diskussion. Spørgsmålet er nemlig, om dét, du kommunikerer, egentlig også er dét, du gerne vil give lyst til? Eller om du overhovedet lover noget.

I foredraget skaber vi ikke sjælen, men vi forbereder de steder, man kunne kigge for at finde den.

Varighed: Kan skabes i længden 1 – 2 timer afhængig af, hvor megen inspiration I ønsker at stå tilbage med.


Af ord er du kommet. Til ord skal du blive. 

BESJÆLING® er et registreret varemærke, der tilhører HAPTIC.