Bo Bomuld

Ærlig snak er lettest at forstå

Jeg skaber og oversætter strategier og værdier til forståelige fordele, handlinger og følelser. Jeg arbejder nemlig i feltet mellem produkter, oplevelser og mennesker, hvor jeg hjælper brands til en mere værdifuld sammenhæng og position ved at tage hele deres verden ind – og vende den udad med det bedste først.

Mit fulde navn er Bo Hamilton-Wittendorff, men alle kalder mig Bo Bomuld, så det er blevet hængende.

Markedsføring og branding – hvad enten den er personlig, offentlig eller corporate handler ikke længere om produktbeskrivelser eller sammenligninger. Det handler langt mere om, hvad vi formår at plante af følelser og opfattet værdi hos modtagerne.

Mit hovedprodukt kaldes Besjæling®. Derfor bliver jeg kaldt besjæler. Jeg har besjælet produkter, virksomheder, kampagner og mennesker. Måske kender du P3s løfte “Det man hører, er man selv” eller Rettighedsalliancens kommunikative fundament og budskab, “Drop kopierne. Bevar originalerne”? Og der er mange andre. Gennem de sidste 17 år har jeg lagt sjæl i mit arbejde for Vestas, Velux, Kvik Køkkener, Kims, Amanda Seafoods, Coloplast, Pickwick, Keofitt, Kold College, Codan, Verdo, Smarteyes, Sony Music, Discovery Networks, HK grafisk kommunikation, Madklubben, Fødevareministeriet og flere banker og politiske partier.

Det hele startede med, at jeg blev hyret til at sælge Giraf øl for Albani i hele verden. Det var her, jeg første gang fandt den store fordøjelsesmuskel frem. Faktisk plejer jeg at præsentere mig selv som én stor fordøjelsesmuskel. Det udtryk er jeg stolt af. Jeg fordøjer verden for mine kunder og laver udpakning – ikke indpakning. Også internationalt på tværs af markeder, kulturer og behov.

Det var i rollen som produktchef for Albani, at jeg for mange år siden lavede min første brandhåndbog. Opgaven var at gøre Giraf-øl kendt uden for Danmark, men da jeg ikke selv drak øl dengang, måtte jeg lave en grundig analyse og tale med adskillige mennesker, hvorefter jeg kunne besjæle produktet og vide, hvad der var det interessante ved dets løfte og fordel. Det var tydeligt, at vi mennesker gerne vil drikke, danse og kysse (i nævnte rækkefølge), men ligeså tydeligt var det, at det var vigtigt at vide, HVORNÅR folk ville drikke, danse eller kysse. Det tilpassede vi markedsføringen efter, også fra marked til marked, for man danser ikke på samme måde i alle lande…

Du kan læse meget mere om et lille udvalg af mine Besjælinger her på siden og se, hvordan vi sammen kan inspirere dig selv, dit brand og din organisation.

Både som konsulent og foredragsholder kan jeg bookes på dansk, engelsk og tysk.

 


Af ord er du kommet. Til ord skal du blive. 

BESJÆLING® er et registreret varemærke, der tilhører HAPTIC.