Case: Din Bilpartner

Besjæling® af services

Vi glæder os til du kører igen

Der skulle en landsturné til for at få styr på alle de fordele og sammenhænge, der ligger i at være en energisk og virkelysten kæde af mekanikerværksteder. Men rejsen var det hele værd, fordi der virkelig er forskel på at være godt forberedt til at hjælpe og bare at være mekaniker.

I fordøjelsen af Din Bilpartners verden og marked snakkede jeg i 2014 med utallige værkstedsejere, mekanikere og kunder, ligesom jeg undersøgte, hvordan værkstedet og byen tog farve af hinanden, og hvordan kædens indre logistik fik det hele til at spille. Konklusionen var, at der var masser af forskelle og fordele, men at mekanikerens konstante efteruddannelse og dygtighed kun var interessant for kunden, når den var usynlig – altså når kunden som ønsket kunne få sin bil hurtigt i tip-top stand igen.

Mange værkstedskæder havde kunnet tage løftet ”Vi glæder os til du kører igen”, men kun Din Bilpartner kunne faktisk fylde skoene ud, fordi udsagnet direkte er taget ud af den smittende energi og erfaring, den lyst til at løse problemerne uden at overproblematisere dem og den stolthed ved at gøre tingene rigtigt, man mærker som kunde her.

Sælg din sjæl

Besjæling® er mit ord for den måde, jeg rejser ind i produkter, mennesker, målgrupper, services og områder på. Meningen er at åbenbare og prioritere de virkelige fordele, der findes i dét, man gerne vil give folk. Resultatet af en fuld Besjæling er et værktøj, der gør det muligt at prioritere kommunikation og budskaber mest modtagervendt og at sige det på en måde, så man får lyst til at prøve. I en Workshop Besjæling finder vi sammen de mulige veje, som I måske aldrig har set sammenhængen i, så de senere kan undersøges.

 


Af ord er du kommet. Til ord skal du blive. 

BESJÆLING® er et registreret varemærke, der tilhører HAPTIC.