De ”Sprøde Bamser” var i sommeren 2018 det mest solgte nye KiMs-produkt i nyere tid – allerede fem uger efter lanceringen. Bo leverede hovedelementerne i kampagnen, brandudvikling, kommunikationsfundament, et rap-hit, en begejstrende dans, et mulighedsrum, et idékatalog og alle tekster. Indsatsen, der blev drevet af eksponering på YouTube og sociale medier, blev en dille, der fik stor omtale i medierne og blandt bloggere.

 

Sprøde Bamser med sjæl

Opgaven lå lige til højrebenet for Bo, der arbejder med at oversætte produktoplevelser, strategier og værdier til forståelige fordele, handlinger og følelser.

 

Forlægget for opgaven var produktets form og navn. For at kunne bygge et brand og en bro mod markedet, der kunne skabe lyst, skabte Bo hele grundfortællingen og løftet ved produktet, kampagne-idéen – og styrede elementerne i mål.

 

Grundsten til opbygning af univers og markedstilstedeværelse

  • Udvikling af Sprøde Bamsers fortælling, dialog, co-operation og udbytte.
  • Brandværdibeskrivelse.
  • Opfordring, løfte og grundtanke (”Giv din dag et bamse-dab!”).
  • Idékatalog til kampagne og udrulning, materialer (deriblandt dans og musik).

 

Grundidéen byggede på, at det var tydeligt, at den tegnede bamse på posen ”dabbede”. Målgruppen var familier, og det var derfor oplagt, at de skulle inspireres til at danse med os ind i universet.

 

Som levendegørelse af brandet blev der udviklet to hovedelementer:

 

De Sprøde Bamsers musik-hit

Tekst til et Sprøde Bamser rap-hit ud fra grundfortælling og styring af virkeliggørelsen med Original Creators, der stod for produktion.

 

Musikken blev lagt på på Spotify, iTUNES og Musica.ly i samarbejde med Sony Music Danmark.

 

Musikken blev ligeledes versioneret til en mobilringetone.

 

Sprøde Bamser dansevideoer

Konceptuering og styring af produktion af en danse- og lær-at-danse-video med Original Creators, der stod for produktion.

 

Et 20 sekunders nedklip af dansevideoen fungerede som driver for interesseskabelsen på YouTube Trueview/Preroll.

 

Tekster

Materialer til butiksaktiviteter og POS samt en levende og sansebeskrivende bagsidetekst til selve posen i tråd med Sprøde Bamser universet.

 

Sælg din sjæl

BESJÆLING® dækker over den meget nære arbejdsmetode, Bo anvender, når han rejser ind i produkter, mennesker, målgrupper, services og områder. Meningen er at åbenbare og formidle de virkelige fordele, der findes i dét, man gerne vil give folk. Resultatet af en fuld BESJÆLING® er en indsigt, der gør det muligt at prioritere kommunikation og budskaber mest modtagervendt og skabe lyst.

AF ORD ER DU KOMMET. TIL ORD SKAL DU BLIVE® og BESJÆLING® er registrerede varemærker, der tilhører HAPTIC.