Få helt nye indsigter til, hvordan du skal værdilade slidte ord, begreber og kategorier.

Et nyt foredrag og kreativ inspirationsworkshop giver jer nye tanker og værktøjer til, hvordan man bryder ud af rammen, uden at bryde med vigtigheden.

 

Bæredygtighed og lignende begreber er vigtige og værdifulde i tiden. Men hvorfor betyder dét at tage ansvar, at du helt må holde op med at fortælle om dit produkts fordel? Hvorfor kaste sit særpræg væk og underkaste sig den rene ”kategori” for at følge tidens trends og tendenser, hvis du kan få begge dele?

 

Efter længe at have mærket forvirringen sprede sig blandt virksomheder gav Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff for nyligt markedsanalysevirksomheden Bilendi opgaven at spørge 3.000 forbrugere om, hvilken værdi de lagde i 51 meget brugte ord, buzz-words og begreber i tiden. Ordene strakte sig bredt over beskrivelser af produktionsformer, meninger, økonomi og tilbud.

 

Resultatet viser, hvor vigtigt det er at beholde sit særpræg i markedet, fordi kunden nok er bevidst og langt hen ad vejen også passioneret, men at trendens overskrifts-ord og begreber ikke er nok. 72% anså sig selv som ”en bevidst forbruger”, men det er forskelligt, hvordan de dannede sig denne bevidsthed. Interessant var det også, hvor mange der mente, at begreberne og de dermed associerede produkter var vigtige for, hvordan de gerne ville opfattes af deres omverden, og hvor mange der slet og ret mente, at ordene og begreberne var for slidte eller virkede ”fake”.

 

Undersøgelsens resultater har skabt en række spændende sammenhænge og tankeværktøjer, som Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff nu har samlet i både et foredrag og en inspirerende workshop.

 

Begge dele bygger på indsigterne i eksempelvis:

  • Hvordan man både kan rumme de viljestærke, der tager fortællingen personligt, og dém, der bare søger en fortælling at være med på.
  • Hvordan man undgår at blive ligegyldig eller at drukne i bekymrende ”fravalg” og i stedet gør sit produkt til et tilvalg.
  • At det vigtigste er at give kunderne mere, end de mister.

 

Den gode nyhed er, at du kan være bæredygtig med en langt større frihed i dine fortællinger. Til gengæld er der dårlige nyheder, hvis du lever af at sælge varer på, at de er light, fedtreducerede, ikke tilsat salt, simpelthen bare grønne eller giver samlemærker.

 

Kontakt Bo Bomuld Hamilton-Wittendorff, og hør mere om, hvordan analysens resultater kan få betydning for arbejdet med værdiafklaring, kommunikation og salg i din virksomhed.

 

Udfyld felterne forneden, eller tag fat i Bo direkte på +45 40 32 22 66 / BoBomuld@BoBomuld.dk.

 

Dit navn

Din e-mail

Dit telefonnummer

Din besked

Af ord er du kommet. Til ord skal du blive® og BESJÆLING® er registrerede varemærker, der tilhører HAPTIC.