De ”Sprøde Bamser” var denne sommer det mest solgte nye KiMs-produkt i nyere tid – allerede fem uger efter lanceringen. Bo leverede hovedelementerne i kampagnen, brandudvikling, kommunikationsfundament, et rap-hit, en begejstrende dans, et mulighedsrum, et idékatalog og alle tekster. Indsatsen, der blev drevet af eksponering på YouTube og sociale medier, blev en dille, der fik stor omtale i medierne og blandt bloggere.

 

Sprøde Bamser med sjæl

Opgaven lå lige til højrebenet for Bo, der arbejder med at oversætte produktoplevelser, strategier og værdier til forståelige fordele, handlinger og følelser.

 

Forlægget for opgaven var produktets form og navn. For at kunne bygge et brand og en bro mod markedet, der kunne skabe lyst, skabte Bo hele grundfortællingen og løftet ved produktet, kampagne-idéen – og styrede elementerne i mål.

 

Grundsten til opbygning af univers og markedstilstedeværelse

  • Udvikling af Sprøde Bamsers fortælling, dialog, co-operation og udbytte.
  • Brandværdibeskrivelse.
  • Opfordring, løfte og grundtanke (”Giv din dag et bamse-dab!”)
  • Idékatalog til kampagne og udrulning, materialer (deriblandt dans og musik).

 

Grundidéen byggede på, at det var tydeligt, at den tegnede bamse på posen ”dabbede”. Målgruppen var familier, og det var derfor oplagt, at de skulle inspireres til at danse med os ind i universet.

 

Som levendegørelse af brandet blev der udviklet to hovedelementer:

 

De Sprøde Bamsers musik-hit

Tekst til et Sprøde Bamser rap-hit ud fra grundfortælling og styring af virkeliggørelsen med Original Creators, der stod for produktion.

 

Musikken blev lagt på på Spotify, iTUNES og Musica.ly i samarbejde med Sony Music Danmark.

 

Musikken blev ligeledes versioneret til en mobilringetone.

 

Sprøde Bamser dansevideoer

Konceptuering og styring af produktion af en danse- og lær-at-danse-video med Original Creators, der stod for produktion.

 

Et 20 sekunders nedklip af dansevideoen fungerede som driver for interesseskabelsen på YouTube Trueview/Preroll.

 

Tekster

Materialer til butiksaktiviteter og POS samt en levende og sansebeskrivende bagsidetekst til selve posen i tråd med Sprøde Bamser universet.

 

Modtagervendt kommunikation med den gode følelse i maven

 

Bo har gennem mere end 25 år arbejdet med at oversætte strategier og værdier til forståelige fordele, handlinger og følelser i feltet mellem produkter, oplevelser og mennesker. Han hjælper brands til en mere værdifuld sammenhæng og position ved at tage hele deres verden ind – og vende den udad med det bedste først i:

 

  • Udvikling af smag, navn og oplevelse
  • Besjæling® – Skabelse af brandfundament/produktuniversog løfte
  • Udvikling af kampagne, elementer og tekster

 

Processen er enkel: Bo starter med at lytte og forarbejder indsatser, hensigter, viden og behov til modtagervendte brands og budskaber ved at fordøje dem med ærlighed.

 

Bo skabte i 2003 DR P3’s kommunikative fundament og løfte ”Det man hører er man selv”, men har gennem årene bevæget sig igennem mange forskellige produkter, mennesker, områder og kategorier.

 

Kontakt Bo og få en uforpligtende snak om, hvordan jeres tilstedeværelse i markedet kan styrkes, så salget tændes af lysten og forståelsen.

 

 

BESJÆLING®, EMPIRI®, BOGCAST®, FORSINKET BELØNNING® og ”Af ord er du kommet. Til ord skal du blive”® er registrerede varemærker, der tilhører HAPTIC.